Wat zijn trends?

Een Trend lijkt op iets nieuws,maar voelt toch vertrouwt.
De trend is een ontwikkeling op langer termijn.

Door de jaren heen hebben wij met verschillende apparaten onze muziek geluisterd en films bekeken. Wat begonnen is met een platenspeler is nu uitgegroeid tot het digitaal beluisteren van onze muziek. Maar nu lijkt de platenspeler terug te komen, want retro is de trend en de trend is moeilijk te voorspellen. De trend om je muziek te beluisteren zal altijd voort blijven bestaan.




vrijdag 18 september 2009

Apple speelt goed in op een trend


Apple is een bedrijf dat goed op een trend inspeelt, sinds het een trend begon te worden om altijd je muziek te beluisteren. Apple speelde daar goed op in met de ipod. Het was een mp3 speler maar dan toch net anders. Apple maakt steeds nieuwe rages binnen deze trend. Denk bijvoorbeeld aan de iPhone.


Apple voegt elk jaar iets toe aan de ipod serie, hierdoor ontstaat een nieuwe rage.Deze rage houd een half jaar tot een jaar aan, totdat apple het product weer aanpast.
Tijdens dit jaar zijn er 5 fases innovators,early,adopters,early majority, late majority en laggards. De innovators zijn de mensen die als eerste het product willen hebben, en het meeste geld er voor over hebben. Daarna kopen de early adopters en de early majority het product, dit zijn de mensen die mee gaan met de rage. De late majority en laggards kopen vlak voor dat de nieuwe ipod serie op de markt komen het product

Een paar weken geleden heeft Apple een ipod nano met een video camera op de markt gebracht, waarmee Apple weer op een nieuwe trend inspeelt. De trend om met een zakformaat camera goede filmpjes te maken. Deze nieuwe ipod blijkt zo populair te zijn dat de winkels geen voorraad meer hebben, omdat Apple ze niet kan leveren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten